Intervju med Leighton.

Berätta om din nya singel "Somebody to Love.
Jag skrev den här låten tidigare i år och Robin Thicke hamnade kommer in lite senare när låten var klar, som jag är så tacksam för och det är riktigt varmt. Det gör bara låten så mycket bättre. Och jag har alltid varit ett stort fan av honom så länge och jag är mycket mycket lycklig. [This song is] precis så min typ av musik. Jag älskar hur det känns natten till mig. Det känns som sexig och det är en perfekt reflektion av vad mitt liv är. Jag gjorde ett skämt, eftersom så mycket av den tid jag blandar ihop kärlek med sex och hela min sång handlar om hur jag inte kan få några.

När du skriver dina låtar, drar ni era egna erfarenheter?
Ja, jag tror det är så det borde vara ... jag gillar att skriva låtar som är roliga. Men jag tror att den här låten är så annorlunda atmosfär för att det är på humör för det och jag är inspirerad av kärlek och mitt eget kärleksliv och mina vänner och sexualitet. Och jag verkligen älskar att gå runt i världen och reser och den här låten har definitivt parisisk känsla ... Det är något introspektiv, men det är naturligtvis en hymn.

Hur var det att arbeta med Robin Thicke?
Först sjöng han bara typ av lite bara vibbar på det. Men jag antar att en av de tillverkare skickade det till honom och han hamnade gillar det och han slutade sjunga lite på den. Och jag var som "Titta, jag älskar honom så mycket, jag vill att han ska göra en hel vers." Så han slutade göra en hel vers och det känns som jag tror att en av de bästa delarna av låten, han är så själfullt.

Du är i färd med att sätta ihop din första album, hur har denna erfarenhet behandlat dig?
Rolig. Det har varit roligt. Det är konstigt eftersom jag känner att jag har arbetat med det så länge. Jag har skrivit sedan jag var 16 år gammal och jag har spelat in här i cirka tre och går på fyra år nu. Och så har jag faktiskt på allvar i studion för ungefär två år och sen fick jag med Universal, så som öppnade upp en hel del mer för mig. Det är konstigt att du går igenom en hel process. Jag tror att en av de mest roliga sakerna är att skriva och sjunga i studion och bara vibing ut. Jag menar det är den bästa tiden för mig. Men sedan nu ... det är en helt annan sak att bara låta det gå. Du vet? Låt det leva och släcka den. Jag är verkligen glada för folk att höra det eftersom jag anser att känna den sidan av mig kommer definitivt att öppna mycket för folk att förstå var jag kommer från ... och det är också riktigt kul, vet du? Mest vad jag gör i studion är beställa mat och ta en drink. It's like home. Så det är väldigt roligt och mycket av det jag skriver om är naturligtvis en hel del av mina låtar är ungefär vid denna tid av mitt liv som verkligen är roligt och spännande och non-stop. Och det är mycket av det "Somebody to Love" handlar om. Många är som, supa, blir galen.

Vid vilken tidpunkt insåg du att du ville vara en singer-songwriter?
Jag har alltid sjungit, uppväxt jag alltid sjöng. Det var definitivt en punkt där jag bestämde att var något som jag inte vill göra, var jag tvungen att göra. Det var när jag började spela in. Jag träffade min DJ. Jag träffade honom eftersom vi gjorde en film tillsammans, faktiskt. Det är så lustigt hur det gick. Men vi slutade spela in några löjliga sång ... spelade vi in i hans hus. Och nästa dag skulle vi bara umgås och vi lyssnade på det och det var bra och jag var som "Okej, jag ska tänka på att göra detta." Så vi precis börjat skriva och göra musik tillsammans och då är alla växte därifrån, så det är när jag insåg att det var vad jag ville göra. Och naturligtvis är det en helt annan sak att vara som "Jo jag vill skriva med en etikett och verkligen göra det verkligt och släcka den." Sedan när hela denna händelse kom, var jag "It just makes sense." Och jag har fått att arbeta med de mest fantastiska människorna, så jag är väldigt lycklig.

Kanske lite knäppt översatt, men fixar till det imon.. Intervjun handlar om hennes nya singel med Robin thickne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0